ID: 11253
Adviseur Contracten
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
(Sluitingsdatum: 13-04-2018 om 17:00 uur) De adviseur contracten richt zich op inkoopstrategieën en plannen, contractvoorbereiding, aanbesteding en uitvoering van projecten.
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook obv een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat . Een motivatie is (nog) niet nodig. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
Functieomschrijving
Startdatum: 01-05-2018
Einddatum: 30-04-2019
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 13-04-2018 om 17:00 uur
Je richt je op inkoopstrategieën en plannen, contractvoorbereiding, -aanbesteding en uitvoering van projecten. Je werkgebied omvat zowel ingenieurs als ook aannemerscontracten.
De inkoopstrategie en geldende kaders en richtlijnen vertaal je naar het contract. Ook voer je meerwaardetoetsen en marktscans uit. Je zorgt voor overeenstemming met de opdrachtgevers en nemers over de inhoud van contracten en ziet erop toe dat contracten voldoen aan randvoorwaarden zoals afspraken met de omgeving en opdrachtgever. Je hebt een scherp beeld van de risicos en adviseert betrokkenen hierover voordat het contact wordt afgesloten.
Voor inkoop- en contractmanagement ben jij het aanspreekpunt en de inhoudelijke vraagbaak. Je coacht je collega-adviseurs inkoop en contracten, stuurt hen aan en zet de beschikbare mensen en middelen zo efficiënt mogelijk in. Je zoek regelmatig afstemming met jouw projectteam, stakeholders en andere relevante disciplines en zorgt voor optimale
kennisuitwisseling. Tijdens de uitvoering ben je verantwoordelijk voor systeem-, proces- en producttoetsen. Je bent in staat over het individuele belang heen te kunnen en willen stappen,ten gunste van de impact op het gehele Werk. Indien nodig spreek je opdrachtnemers aan op het niet nakomen van afspraken en zorg je voor besluitvorming rondom contractwijzigingen. Je hebt daarbij de focus op co-creatie Opdrachtgever en Opdrachtnemer. Binnen projecten kun je
een trekkersrol toebedeeld worden, waarbij je geacht wordt een project in een initiatief (scoping) fase te leiden door het voorbereidingsproces om een goede vraagsspecificatie vast te stellen en daarna ook de fasen: voorbereiding, realisatie en overdracht. Hierbij is een gedreven en zelfstandige aanpak vereist met een open en nauwe samenwerking met overige IPM leden van de projecten.
Je stuurt op kwaliteitsborging en de toepassing van de PDCA-cyclus. Je deelt actief kennis en ervaringen binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je zorgt voor eventuele verbeteringen van het inkoop- en contractmanagementproces. Tijdens de uitvoering van werkzaamheden houd je de aspecten tijd, geld, kwaliteit en risico scherp in de gaten.
Functie-eisen
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook obv een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat . Een motivatie is (nog) niet nodig. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
Functieomschrijving
Startdatum: 01-05-2018
Einddatum: 30-04-2019
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 13-04-2018 om 17:00 uur
Je richt je op inkoopstrategieën en plannen, contractvoorbereiding, -aanbesteding en uitvoering van projecten. Je werkgebied omvat zowel ingenieurs als ook aannemerscontracten.
De inkoopstrategie en geldende kaders en richtlijnen vertaal je naar het contract. Ook voer je meerwaardetoetsen en marktscans uit. Je zorgt voor overeenstemming met de opdrachtgevers en nemers over de inhoud van contracten en ziet erop toe dat contracten voldoen aan randvoorwaarden zoals afspraken met de omgeving en opdrachtgever. Je hebt een scherp beeld van de risicos en adviseert betrokkenen hierover voordat het contact wordt afgesloten.
Voor inkoop- en contractmanagement ben jij het aanspreekpunt en de inhoudelijke vraagbaak. Je coacht je collega-adviseurs inkoop en contracten, stuurt hen aan en zet de beschikbare mensen en middelen zo efficiënt mogelijk in. Je zoek regelmatig afstemming met jouw projectteam, stakeholders en andere relevante disciplines en zorgt voor optimale
kennisuitwisseling. Tijdens de uitvoering ben je verantwoordelijk voor systeem-, proces- en producttoetsen. Je bent in staat over het individuele belang heen te kunnen en willen stappen,ten gunste van de impact op het gehele Werk. Indien nodig spreek je opdrachtnemers aan op het niet nakomen van afspraken en zorg je voor besluitvorming rondom contractwijzigingen. Je hebt daarbij de focus op co-creatie Opdrachtgever en Opdrachtnemer. Binnen projecten kun je
een trekkersrol toebedeeld worden, waarbij je geacht wordt een project in een initiatief (scoping) fase te leiden door het voorbereidingsproces om een goede vraagsspecificatie vast te stellen en daarna ook de fasen: voorbereiding, realisatie en overdracht. Hierbij is een gedreven en zelfstandige aanpak vereist met een open en nauwe samenwerking met overige IPM leden van de projecten.
Je stuurt op kwaliteitsborging en de toepassing van de PDCA-cyclus. Je deelt actief kennis en ervaringen binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je zorgt voor eventuele verbeteringen van het inkoop- en contractmanagementproces. Tijdens de uitvoering van werkzaamheden houd je de aspecten tijd, geld, kwaliteit en risico scherp in de gaten.
Functie-eisen
- Kennis van onder andere: aanbestedingswetgeving, risicomanagement, systems engineering, projectbeheersing, kwaliteitsnormering en inkoopcontractering
- Werk en denkniveau HBO/WO
- Inhoudelijke basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten
- NEVI 1 is een pré
- Kennis en ervaring met inkoop- en contractmanagement binnen het werkproces aanleg en onderhoud op operationeel-tactisch niveau
- Ervaring op natte projecten is een pré
- Kennis van en ervaring met diverse contractvormen zoals relevante informatiesystemen en relevante contractmodellen zoals D&C, prestatie- en ingenieursdienstencontracten
- Gedegen kennis en ervaring van financieel -en plannings- en risicomanagement
- Kennis van en ervaring met ISO 9001 en SCB
- Kennis van de informatiesystemen die van toepassing zijn, zoals: ARIS, RiskMan, Connect, DocGen, SAP, TenderNet of aantoonbare kennis van vergelijkbare systemen
- Minimaal 1 jaar ervaring met contract management in IPM structuren binnen middelgrote integrale projecten
- Minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met relevante d. projectmanagementmethoden en -technieken